måndag 8 mars 2010

"Bloggen" goes Anne's Food

I söndags provade jag lite recept från Anne's Food. Kanelbullar och Mangokyckling.

Båda med mycket gott resultat, fick till och med ut 50% fler kanelbullar än Anne, drygt 60 st blev det, så nu ska det njutas kanelbullar till kvällsteet! :) Dock gick det åt bra mycket mer smör till fyllningen än de 80 gram Anne rekommenderade. Mitt tips, vispa ihop smör, socker och kanel till fyllningen, så blir det lätt att sprida ut jämnt på degen!

Mangokycklingen  blev så lyckad att jag fick order av frun att göra dubbel eller trippel sats nästa gång!
Dessutom såg min kyckling lite trevligare ut än Annes, tyvärr hade jag inte någon kamera redo att föreviga!

Efter söndagens test kan jag bara rekommendera Anne som en bra källa till recept!

1 kommentar:

Anne sa...

Härligt att höra! Ja, min mangokyckling blev verkligen miserabel på bild, jag får fiffa till lite mer nästa gång. Men god är den!