torsdag 31 mars 2011

Och hon åkte ut ur Sveriges mästerkock...

Igår blev Malmös deltagare i Sveriges mästerkock utslagen och idag testade vi gårdagens förlorares recept på PANERADE FISKFINGRAR MED JORDÄRTSKOCKSMOS OCH BRYNTA RÖDBETOR, och det ångrar vi verkligen inte.
Pernilla må ha "misslyckats" (eller rättare sagt lyckats mindre bra) med sina indiska bröd igår, men när hon komponerade ihop sin lilla fiskrätt som vi provade idag, lyckades hon verkligen. Kolja istället för spätta hade vi, men det fungerade perfekt! Dock måste Pernilla ha tillgång till väldigt stora potatisar och jordärtskockor, för hade jag använt två dl mjölk i min mos (med 6 kockor och 4 potatisar) hade det blivit mest soppa!

Testa detta!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Hej Pär! Vad kul att ni testade min fiskrätt och att den smakade:) Jag hade fyra stora skockor (som vanlig potatis) och 2 normala potatisar, sen kanske jag inte använde all mjölken. Jag brukar värma på ca 2 dl mjölk och sedan spä moset med så mycket som behövs för den konsistens jag vill ha. Hoppas det fungerar bättre nästa gång:) Hälsar pernilla